Naše VW Caddy s obytnou vestavbou

Šplouchání vody, vítr šumějící v korunách stromů a měkká postel. Probouzíme se u nádherného italského jezera, jehož hladina se třpytí asi tři metry od našeho lůžka. Během pár minut už se kocháme pohledem na okolní vysoké hory s šálkem kávy v ruce. Nenechte se zmást, nejsme v luxusním hotelu s pokojovou službou. Nejsme závislí na rezervačních systémech, ani ochotě recepčních dát nám pokoj s výhledem, kdepak! Bydlíme v našem VW Caddy a výhled si každý den vybíráme sami.

Nemohu říci, že by naše cesta ke správnému autu byla úplně jednoduchá, ale rozhodně to bylo jedno z nejlepších rozhodnutí v životě. (Jak jsme vybírali vhodné auto si můžete přečíst ZDE). Obytné, nebo chcete-li polo-obytné auto, nám dalo neuvěřitelné množství svobody. Naše cesty dostaly úplně jiný rozměr a vlastně to určilo i životní cestu, kterou se již brzy chceme vydat.

VW Caddy
Kde si zastavíme, tam si usteleme.

Výběr auta a následné navrhování vestavby byl proces, během kterého jsme si museli urovnat v hlavě několik základních věcí. Pokud o něčem podobném právě uvažujete, zamyslete se nad následujícími body.

vaše priority

Já vím, zní to jako klišé, ale stanovit si, co je pro vás nejdůležitější, je základ. Pro nás to byla možnost nenápadně přespat kdekoliv, mít dostatek úložného prostoru a zároveň neudělat v autě žádné nevratné změny. Přece jen jej občas potřebujeme na jednání, nákupy, či převoz materiálu.

Může se stát, že budete nucenit ke kompromisu (např. cena vs. výbava auta). V takovém případě oceníte seznam priorit o to víc.

VW Caddy, obytná vestavba
Navrhli jsme si vyjímatelnou vestavbu, která neomezí provoz auta ani v „civilním režimu“.

způsob ukládání věcí

V našem případě bylo jasné, že budeme potřebovat převážet vybavení do hor a na sport, trochu oblečení a hodně jídla. 🙂 Líbily se nám různé výsuvné systémy, ale uvědomili jsme si, že jsou do jisté míry limitující a v autě spolknou spoustu cenných centimetrů. Zvolili jsme proto řešení, které nám umožní bez omezení převážet krosny, krabice i přepravky.

VW Caddy, obytná vestavba
Chtěli jsme, aby naše zavazadla byla pohodlně uložená v autě, i když je kompletně rozestláno.

délka cest

Jak daleko a jak dlouho plánujete autem cestovat je dost zásadní. Ovlivní to nejen motorizaci (na kratší trasy se nafťák nevyplatí), ale i technologické řešení (měnič napětí, soláry…). My jsme věděli, že toho najezdíme hodně (proto je Caddy 1.9 TDI), ale neplánovali jsme na cestách pracovat (takže jsme věděli, že nám bude stačit občas dobít baterky v kempu).

VW Caddy, obytná vestavba
Lůžko 120 x 200 cm stačí i nám, čahounům 🙂

Co jsme si za ty roky na VW Caddy zamilovali:

  • Prostor – oba jsme hodně vysocí, takže si užíváme, kolik místa v autě máme (a kolik ho zbyde i pro případné spolucestující).
  • Pohodlné, vysoké posezení – oproti běžnému osobnímu autu jsou sedačky vysoké, takže se snadno vystupuje a nastupuje.
  • Spolehlivost – trefili jsme autíčko, na které je spolehnutí a nikdy nás „nevypeklo“. (ťuk, ťuk, klepu to na dřevo)
  • Úložné prostory – spoustu přihrádek, poliček i skrytých dutin, kam se při cestování vejdou všechny drobnosti. (Mít v noci bezpečně po ruce brýle, čelovku a papírové kapesníčky = k nezaplacení)
  • Tempomat – na dlouhých cestách nezbytnost!
  • Dešťový senzor – jako typická ženská razím heslo: “Čím míň páček musím používat, tím líp.“
  • Vyhřívané zrcátka – ani jsem nevěděla, že je máme 🙂
  • Vyhřívané přední sedačky –  miluju hlavně já. Neznám nic lepšího na pravidelné bolesti zad… jo a v zimě jsou taky fajn.
VW Caddy, obytná vestavba
Umíme si pěkně zatemnit, abychom se vyspali i pod lampou veřejného osvětlení a ráno nás nebudilo slunce.
  • Hladká nakládací plocha kufru – některá auta mají schod, který komplikuje nakládání přepravek apod.
  • Tmavá skla – zajišťují soukromí.
  • 7místné provedení – třetí řadu sedaček jsme nikdy nevyužili, ale čepy na sedačky se staly důležitým prvkem naší vestavby.
  • Nezávislé topení („bufík”) – NE-DO-CE-NI-TEL-NÉ
  • Výklopné páté dveře – u VW Caddy se pod vyklopenými pátými dveřmi pohodlně postavíme. Velmi praktické za deště, ale viděli jsme, že si na ně někteří věší zástěnu na sprchování.
  • Tažné zařízení – super na nosič kol, ale i proti neschopným parkujícím. 🙂
  • Posuvné dveře – auto bez nich už nikdy! Člověk skvěle využije potenciáln zadních sedaček jako úložného prostoru, nemá problém v užších místech a je nenápadný, když jde v noci čůrat. 🙂
VW Caddy
Poznáte, že je uvnitř zatemněno?

Čím jsme si Caddy vylepšili:

  • Vyjímatelná rozkládací lůžko – dvojitá konstrukce, umožňuje nejen spaní, ale i sezení uvnitř v případě nepěkného počasí.
  • Stínění oken – vybrali jsme látku tak šikovně, že z venku na první pohled nepoznáte, že tam je, ale přitom dostatečně stíní.

Co bychom na VW Caddy chtěli změnit?

  • Určitě bychom preferovali 6stupňovou převodovku.

A pak už jsou nápady z říše snů (respektive na větší auto), protože všechno ostatní tohle super autíčko splňuje. 🙂

Ten úvodní odstavec nebyl smyšlený, takhle se můžete také probouzet 🙂

Upřímně, po třech letech cestování se s VW Caddy budeme jen těžko loučit. Doposud jsme jezdili na cesty v řádech dnů až týdnů, nyní ale přichází etapa, kdy bychom už chtěli být na cestách měsíce. Stanovili jsme si za prioritu naprostou soběstačnost, rozmysleli si, že s sebou chceme skoro všechno a plánujeme jet daleko. A na to už potřebujeme trochu většího a vybavenějšího mazlíka.

Do odjezdu máme asi dva měsíce, což je (snad) tak akorát doba na to najít pro Caddy nového páníčka. Když jsme ji teď o víkendu fotili, říkali jsme si, že se jí snad ani nedokážeme vzdát. Doma by jí ale bylo smutno a prostředky z jejího prodeje jsou pro nás v této fázi dost zásadní. 🙂 O našich plánech bude samostatný článek, zatím můžete v komentářích hádat, kam že se to chystáme.

6 komentářů na „Naše VW Caddy s obytnou vestavbou“

  1. Zdravím,
    Díky za cenné inspirační rady. Ještě by mě zajímalo, podle jakého klíče jste většinou hledali přespání. Někdo volí spíše benzínky, nebo něco podobného, ale nevím. Zatím mám zkušenost jen se spaním u půjčeného auta v Itálii. Od vestavby si slibuji větší komfort a větší výběr míst.
    Další dotaz by byl ohledně ztmavených oken. Použili jste folii (jakou prostupnost světla?) Nebo něco jiného ?
    Děkuji za inspiraci. Vestavbu jsme udělali v Mazdě 5 (snad se nebudeme moc tísnit).

    P.S.: Všiml jsem si drobného překlepu/nedoklepu kapeníčky. Pro čistotu jinak krásného textu.
    Bod: Úložné prostory
    Citace (bez ISO xxxx): „(Mít v noci bezpečně po ruce brýle, čelovku a papírové kapeníčky = k nezaplacení).“

    1. Děkuji za krásný komentář (i tip na opravu) 🙂

      Spoty na přespávání jsou rozsáhlejší téma, kterému určitě věnuji celý článek. V horách, nebo méně obydlených oblastech je to jednoduché – dá se spát prakticky kdekoliv, kde člověk nepřekáží. V obydlenějších oblastech to může být oříšek, ale nakonec jsme vždycky nějaké parkoviště/plácek našli. Aplikace Park4night je k nezaplacení. A když se bojím, že by to mohlo být komplikované, omrknu si destinaci předem na Google maps. 🙂

    1. Díky moc!
      Původně byl součástí článku i odkaz na inzerát, ale autíčko už je prodané (šlo to strašně rychle). Ráda ale poradím, pokud v budoucnu budeš řešit vestavbu.

      1. Stihl jsem inzerát na sauto.cz a zajímalo by mě jak jste řešili orosení oken. Byl to ten další důvod pro zatemnění? Jinak ohledně těch míst na spaní jsem našel celkem milé video. Pro ty kdo rozumí „američtině“, tak zde přikládám: https://www.youtube.com/watch?v=7379aanKuZE

        Jinak naše vestavba Mazdy5 zafungovala výborně. Jen jsme kvůli nízké podstavě měli trochu malý úložný prostor, takže na další putování určitě trochu zvedneme postel tak, aby se tam dostal alespoň jeden kufr. Ubere nám to trochu místa při vstávání, ale zároveň nám ubude přesunů věcí na přední sedadla.

        Díky za inspiraci a těším se na další blogerské příspěvky z cest 🙂

        1. Orosení oken jsme řešili jen částečně (ale zatemnění s ním nesouviselo). Caddy má vzadu v posuvných dveřích šikovné okénko, které jsme nechávali na noc otevřené a v případě velkého rozdílu teplot jsme používali přídavné topení. Dalo se s ním nejen skvěle přitápět, ale i výkonně větrat bez nutnosti startovat motor. 🙂
          Dobře udělané zatemnění oceníte nejen v noci (nebudí vás úplněk ani pouliční lampy), ale i když chcete někde nechat auto zaparkované bez dozoru.
          Výšku vestavby je důležité proměřit. Za nás doporučuji balit věci do krosen a přepravek- krosny se dají využít při pochodech od auta, v přepravkách se výborně orientuje (a nejsou vysoké). Navíc my jsme se dostali do přepravek i z postele, aniž bychom museli ven z auta (nevím, zda to jde i u Mazdy).
          Moc děkuji za podporu, doufám, že budu inspirovat i nadále! 🙂

Ocením vaše komentáře a postřehy!