[:cs]
Chytré mobily, výkonné notebooky a téměř 100% internetové pokrytí jsou dokonalými předpoklady pro dnes tak populární nomádský způsob života. Oproti předchozím generacím jsme se nejen do svobody narodili, ale dokážeme si ji už také vychutnávat a auta jsou k tomu dokonalými prostředky.
Pro nás byla v posledních letech splněným snem Caddy(nka) s vestavbou, jak se ale naše cesty prodlužovaly a objem našeho vybavení zvětšoval, dostali jsme se k úvahám o větším autě. Jenže co si pořídit? Nakonec jsme dospěli k názoru, že když už do většího, tak do takového, kde budeme skutečně nezávislí. Auto, kde budeme moci pracovat i se osprchovat a přitom bude natolik nenápadné, že s ním budeme moci zůstat i v přírodě, mimo kempy, a přitom se tam vejdeme i s naší bohatou sportovní výbavou a ještě z něj zvládneme pracovat.
Strávili jsme spoustu času vymýšlením toho, jak si takový domeček na kolečkách postavit. Kreslili jsme, měřili, obhlíželi autobazary. Na internetu jsme našli řadu inspirativních příběhů i vestaveb. Vypadalo to skvěle, ale trápila mě jediná věc a to že na tom během 6-12 měsíců strávíme každou volnou chvilku, k tomu spoustu peněz a výsledek nakonec nemusí odpovídat tomu, co si představujeme.
Vím, že můj Architekt je extrémně manuálně zručný, ale i přesto jsem o homemade vestavbě měla pochybnosti. Když už jsem si skoro kupovala pracovní rukavice, objevili jsme možnost profesionální vestavby. Rodinná firma KPS Automobile s.r.o. se specializuje na obytné vestavby KRS, které v průběhu let neustále zlepšuje. Přesvědčili jsme se o tom na osobní schůzce s majitelem firmy, ale rozhodli jsme se jet i na setkání s majiteli vozů právě s vestavbou KRS. Zajímaly nás zkušenosti uživatelů, i jak se v takovém autě budeme cítit my. Nemalujeme si to moc růžově?
Bratři Krsové pojali sraz skutečně poctivě. Předvedli ukázkové vozy KRS Active Line a KRS Sport Line, právě dokončovanou konverzi na míru a sezvali i majitele dalších svých vestaveb. Kdo chtěl (a my chtěli), mohl se v autech procházet a osahávat si je do nekonečna. Mně se z ukázkového KRS Active Line ani nechtělo a už jsem se viděla s notebookem někde na portugalské pláži. :-) Jediným oříškem asi bude se rozhodnout, jakou přesně konfiguraci si zvolíme.
Možností je nepřeberně, což jsme ostatně viděli i na vystavených realizacích. Každý majitel si nechal vestavbu udělat přesně podle svých potřeb. Někteří s auty jezdí jen po Čechách a mají jej vlastně jako chalupu, jiní se s ním vydávají na několikaměsíční cesty po Evropě, což nás samozřejmě nadchlo nejvíce.
Jakmile učiníte základní rozdělení, zda se vejdete do verze Active Line, nebo potřebujete více úložného prostoru ve Sport Line, máte před sebou ještě celý seznam dalších položek, které je třeba zvážit. Díky tomu žádná dvě předváděná auta nebyla stejná a my jsme odcházeli inspirovaní a namotivovaní. Začíná to vypadat, že pracovní rukavice nebudu potřebovat. :-)
Máte zkušenost s tímto typem konverze auta? Přemýšleli jste o tom?
Více k tématu:
První zkušenosti s obytným autem: Půjčili jsme si od Krse auto s obytnou vestavbou Active line a vyrazili na týden do Chorvatska. Přečtěte si, jak se nám v autě líbilo.
For Caravan -For Us?: Na jaře 2017 jsme se vydali na náš první veletrh For Caravan. Čekali jsme víc, ale v něčem nám to přes to pomohlo.
[:en]
Chytré mobily, výkonné notebooky a téměř 100% internetové pokrytí jsou dokonalými předpoklady pro dnes tak populární nomádský způsob života. Oproti předchozím generacím jsme se nejen do svobody narodili, ale dokážeme si ji už také vychutnávat a auta jsou k tomu dokonalými prostředky.
Pro nás byla v posledních letech splněným snem Caddy(nka) s vestavbou, jak se ale naše cesty prodlužovaly a objem našeho vybavení zvětšoval, dostali jsme se k úvahám o větším autě. Jenže co si pořídit? Nakonec jsme dospěli k názoru, že když už do většího, tak do takového, kde budeme skutečně nezávislí. Auto, kde budeme moci pracovat i se osprchovat a přitom bude natolik nenápadné, že s ním budeme moci zůstat i v přírodě, mimo kempy, a přitom se tam vejdeme i s naší bohatou sportovní výbavou a ještě z něj zvládneme pracovat.
Strávili jsme spoustu času vymýšlením toho, jak si takový domeček na kolečkách postavit. Kreslili jsme, měřili, obhlíželi autobazary. Na internetu jsme našli řadu inspirativních příběhů i vestaveb. Vypadalo to skvěle, ale trápila mě jediná věc a to že na tom během 6-12 měsíců strávíme každou volnou chvilku, k tomu spoustu peněz a výsledek nakonec nemusí odpovídat tomu, co si představujeme.
Vím, že můj Architekt je extrémně manuálně zručný, ale i přesto jsem o homemade vestavbě měla pochybnosti. Když už jsem si skoro kupovala pracovní rukavice, objevili jsme možnost profesionální vestavby. Rodinná firma KPS Automobile s.r.o. se specializuje na obytné vestavby KRS, které v průběhu let neustále zlepšuje. Přesvědčili jsme se o tom na osobní schůzce s majitelem firmy, ale rozhodli jsme se jet i na setkání s majiteli vozů právě s vestavbou KRS. Zajímaly nás zkušenosti uživatelů, i jak se v takovém autě budeme cítit my. Nemalujeme si to moc růžově?
Bratři Krsové pojali sraz skutečně poctivě. Předvedli ukázkové vozy KRS Active Line a KRS Sport Line, právě dokončovanou konverzi na míru a sezvali i majitele dalších svých vestaveb. Kdo chtěl (a my chtěli), mohl se v autech procházet a osahávat si je do nekonečna. Mně se z ukázkového KRS Active Line ani nechtělo a už jsem se viděla s notebookem někde na portugalské pláži. :-) Jediným oříškem asi bude se rozhodnout, jakou přesně konfiguraci si zvolíme.
Možností je nepřeberně, což jsme ostatně viděli i na vystavených realizacích. Každý majitel si nechal vestavbu udělat přesně podle svých potřeb. Někteří s auty jezdí jen po Čechách a mají jej vlastně jako chalupu, jiní se s ním vydávají na několikaměsíční cesty po Evropě, což nás samozřejmě nadchlo nejvíce.
Jakmile učiníte základní rozdělení, zda se vejdete do verze Active Line, nebo potřebujete více úložného prostoru ve Sport Line, máte před sebou ještě celý seznam dalších položek, které je třeba zvážit. Díky tomu žádná dvě předváděná auta nebyla stejná a my jsme odcházeli inspirovaní a namotivovaní. Začíná to vypadat, že pracovní rukavice nebudu potřebovat. :-)
Máte zkušenost s tímto typem konverze auta? Přemýšleli jste o tom?
Více k tématu:
První zkušenosti s obytným autem: Půjčili jsme si od Krse auto s obytnou vestavbou Active line a vyrazili na týden do Chorvatska. Přečtěte si, jak se nám v autě líbilo.
For Caravan -For Us?: Na jaře 2017 jsme se vydali na náš první veletrh For Caravan. Čekali jsme víc, ale v něčem nám to přes to pomohlo.
[:]
Dobré ráno z Liberce.
Jak jsem se již kdysi zmiňoval, velmi rád čtu vaše blogy. I vestavba do naší Caddy vznikla díky vašemu nápadu.
Výběr vestavby KRS se mi jeví jako dobrý nápad. O něčem podobném také uvažujeme, ale trochu později. Až budou děti velké a nebudou s námi chtít jezdit. Jsme přeci jen starší ročník, než vy. Má oblíbená věta dětem… ,,až uvidíte před domem stát obytné auto, tak jsme právě prodali chatu“
Ale proč vám píši? Kdysi…cca před 8 lety jsem hledal vhodnou oblast na lyžování v Rakousku….nebudu se o tom rozepisovat… to není podstatné.
Přitom jsem narazil na web jednoho zajímavého pána z Německa. Od té doby jsme s Gerdem v kontaktu a pro mne je další inspirací při cestování. Zanechám zde odkaz na jeho ,,stránky“
Vlastnil totiž podobný vůz, o jakém přemýšlíte. Jeho ,,Chaos-mobil“ ho provázel na cestách po celé Evropě. Nyní jezdí s karavanem.
Věřím, že i vy, zkušení cestovatelé, najdete na jeho ,,webovkách“ inspiraci. Gerd je velmi komunikativní člověk a odpoví na každý dotaz.
Přeji Vám hezký den.
Kamil.
http://www.kanukassel.de/
https://www.facebook.com/gerd.kassel?fref=ts
A kde jsou ty nové možnosti vestavby, zmíněné v nadpisu, kvůli kterým jsem si celý článek přečetl?
Nové možnosti v našem případě přináší právě v nadpisu zmíněné vozy KRS. Doposud máme jen vestavbu v VW Caddy, chtěli bychom něco většího a vypadalo to, že si vestavbu do dodávky budeme muset dělat sami. A pak jsme objevili, že nám s tím mohou pomoci.
Je něco, co by vás zajímalo konkrétněji?
Taky nad KRS přemýšlíme (přítelkyně+2 měsíční dcerka). Zajímaly by mne 2 věci:1) Pojme úložný prostor Active line vzadu surf střední velikosti? 2) Firma KRS nedávno vyšla s verzí s ložnou plochou pod zvedací střechou,tudíž do jaké teploty je spaní na střeše komfortní, než pocítíte chlad.(pokud má někdo zkušenost?)
Držíme palce při cestách a děkuji za odpověď.
Krásné Vánoce!
Co se týče surfu, také jsme to řešili a námi používaná délka se tam nevejde (vymýšlíme, co s nimi), ale shortboard ano. Prostor má napříč 190 cm.
Se zvedací střechou zatím zkušenost nemáme, ale také o ní uvažujeme.
Děkuji a přeji hodně krásných cestovatelských zážitků!