První přínosy bikram yogy

Už měsíc své tělo celkem pravidelně vystavuji teplotám nad 40 stupňů a kroutím ho do krkolomných pozic. Co si od toho slibuji? V prvé řadě potřebuji nechat odpočinout hlavu od věčného stresu. No a dál se chci jako asi každá žena cítit lépe a být spokojenější se svojí postavou.
 
Na Bikram yoze rozhodně nemám prostor na nějaké přemýšlení. Veškerou energii soustřeďuji na dech a snahu plnit pozice správně, popřípadě hlouběji než minule. Prostor pro zlepšení je v tuto chvíli prakticky nekonečný, takže je spokojené i moje cílevědomé „já“.
 
Příznivý vliv na moji psychiku mají také pokroky, které s počtem lekcí za týden zvětšují. Pokaždé, když zvládnu cvičit třikrát týdně, cítím zlepšení. Ideální by bylo chodit každý den, ale to se mi zatím ještě nepodařilo.
 
Nezanedbatelnou motivací byl kompliment od mého muže, který byl už po třech týdnech přesvědčen, že jsem se celkově zpevnila. Váhový úbytek se sice zatím neprojevil, ale ten ani nebyl mým cílem. Hlavní pro mě je, že se cítím lépe.
 
Postupně se učím pravidelně přijímat tekutiny. Dřív jsem byla s pitným režimem na štíru, za celý den jsem vypila třeba jen litr vody a to ještě jen v případě, že jsem ji měla před sebou na stole. Jinak mě mnohdy ani nenapadlo, že bych si měla nalít. Prostě jsem neměla pocit žízně. Hned po druhé lekci Bikram yogy jsem zažila dosud nepoznané – žízeň, kdy si tělo opravdu důrazně o tekutiny řekne.
 
Podobně se mi mění jídelníček. V prvé řadě jím pravidelněji, hlavně ale pozoruji změnu chuti. Dřív jsem rozhodně nebyla fanoušek ovoce, teď si nějaké dávám po každé lekci. Občas po něm toužím tak moc, že si přímo ve studiu nechám připravit fresh juice. Nemám už také takovou potřebu slaných brambůrků, tyčinek a podobných neřestí.
 
Po prvním zhodnocení se zdá, že mi zatím nový sport přináší samá pozitiva. A cíl pro další měsíc? Zvládnout minimálně 3 lekce týdně a vydržet v Pozici s hlavou u kolene ve druhém kroku bez ztráty rovnováhy.

Ocením vaše komentáře a postřehy!