Naše VW Caddy s obytnou vestavbou

Šplouchání vody, vítr šumějící v korunách stromů a měkká postel. Probouzíme se u nádherného italského jezera, jehož hladina se třpytí asi tři metry od našeho lůžka. Během pár minut už se kocháme pohledem na okolní vysoké hory s šálkem kávy v ruce. Nenechte se zmást, nejsme v luxusním hotelu s pokojovou službou. Nejsme závislí na rezervačních systémech, ani ochotě recepčních dát nám pokoj s výhledem, kdepak! Bydlíme v našem VW Caddy a výhled si každý den vybíráme sami.

Nemohu říci, že by naše cesta ke správnému autu byla úplně jednoduchá, ale rozhodně to bylo jedno z nejlepších rozhodnutí v životě. (Jak jsme vybírali vhodné auto si můžete přečíst ZDE). Obytné, nebo chcete-li polo-obytné auto, nám dalo neuvěřitelné množství svobody. Naše cesty dostaly úplně jiný rozměr a vlastně to určilo i životní cestu, kterou se již brzy chceme vydat.

VW Caddy
Kde si zastavíme, tam si usteleme.

Výběr auta a následné navrhování vestavby byl proces, během kterého jsme si museli urovnat v hlavě několik základních věcí. Pokud o něčem podobném právě uvažujete, zamyslete se nad následujícími body.

vaše priority

Já vím, zní to jako klišé, ale stanovit si, co je pro vás nejdůležitější, je základ. Pro nás to byla možnost nenápadně přespat kdekoliv, mít dostatek úložného prostoru a zároveň neudělat v autě žádné nevratné změny. Přece jen jej občas potřebujeme na jednání, nákupy, či převoz materiálu.

Může se stát, že budete nucenit ke kompromisu (např. cena vs. výbava auta). V takovém případě oceníte seznam priorit o to víc.

VW Caddy, obytná vestavba
Navrhli jsme si vyjímatelnou vestavbu, která neomezí provoz auta ani v “civilním režimu”.

způsob ukládání věcí

V našem případě bylo jasné, že budeme potřebovat převážet vybavení do hor a na sport, trochu oblečení a hodně jídla. 🙂 Líbily se nám různé výsuvné systémy, ale uvědomili jsme si, že jsou do jisté míry limitující a v autě spolknou spoustu cenných centimetrů. Zvolili jsme proto řešení, které nám umožní bez omezení převážet krosny, krabice i přepravky.

VW Caddy, obytná vestavba
Chtěli jsme, aby naše zavazadla byla pohodlně uložená v autě, i když je kompletně rozestláno.

délka cest

Jak daleko a jak dlouho plánujete autem cestovat je dost zásadní. Ovlivní to nejen motorizaci (na kratší trasy se nafťák nevyplatí), ale i technologické řešení (měnič napětí, soláry…). My jsme věděli, že toho najezdíme hodně (proto je Caddy 1.9 TDI), ale neplánovali jsme na cestách pracovat (takže jsme věděli, že nám bude stačit občas dobít baterky v kempu).

VW Caddy, obytná vestavba
Lůžko 120 x 200 cm stačí i nám, čahounům 🙂

Co jsme si za ty roky na VW Caddy zamilovali:

  • Prostor – oba jsme hodně vysocí, takže si užíváme, kolik místa v autě máme (a kolik ho zbyde i pro případné spolucestující).
  • Pohodlné, vysoké posezení – oproti běžnému osobnímu autu jsou sedačky vysoké, takže se snadno vystupuje a nastupuje.
  • Spolehlivost – trefili jsme autíčko, na které je spolehnutí a nikdy nás “nevypeklo”. (ťuk, ťuk, klepu to na dřevo)
  • Úložné prostory – spoustu přihrádek, poliček i skrytých dutin, kam se při cestování vejdou všechny drobnosti. (Mít v noci bezpečně po ruce brýle, čelovku a papírové kapesníčky = k nezaplacení)
  • Tempomat – na dlouhých cestách nezbytnost!
  • Dešťový senzor – jako typická ženská razím heslo: “Čím míň páček musím používat, tím líp.”
  • Vyhřívané zrcátka – ani jsem nevěděla, že je máme 🙂
  • Vyhřívané přední sedačky –  miluju hlavně já. Neznám nic lepšího na pravidelné bolesti zad… jo a v zimě jsou taky fajn.
VW Caddy, obytná vestavba
Umíme si pěkně zatemnit, abychom se vyspali i pod lampou veřejného osvětlení a ráno nás nebudilo slunce.
  • Hladká nakládací plocha kufru – některá auta mají schod, který komplikuje nakládání přepravek apod.
  • Tmavá skla – zajišťují soukromí.
  • 7místné provedení – třetí řadu sedaček jsme nikdy nevyužili, ale čepy na sedačky se staly důležitým prvkem naší vestavby.
  • Nezávislé topení (“bufík”) – NE-DO-CE-NI-TEL-NÉ
  • Výklopné páté dveře – u VW Caddy se pod vyklopenými pátými dveřmi pohodlně postavíme. Velmi praktické za deště, ale viděli jsme, že si na ně někteří věší zástěnu na sprchování.
  • Tažné zařízení – super na nosič kol, ale i proti neschopným parkujícím. 🙂
  • Posuvné dveře – auto bez nich už nikdy! Člověk skvěle využije potenciáln zadních sedaček jako úložného prostoru, nemá problém v užších místech a je nenápadný, když jde v noci čůrat. 🙂
VW Caddy
Poznáte, že je uvnitř zatemněno?

Čím jsme si Caddy vylepšili:

  • Vyjímatelná rozkládací lůžko – dvojitá konstrukce, umožňuje nejen spaní, ale i sezení uvnitř v případě nepěkného počasí.
  • Stínění oken – vybrali jsme látku tak šikovně, že z venku na první pohled nepoznáte, že tam je, ale přitom dostatečně stíní.

Co bychom na VW Caddy chtěli změnit?

  • Určitě bychom preferovali 6stupňovou převodovku.

A pak už jsou nápady z říše snů (respektive na větší auto), protože všechno ostatní tohle super autíčko splňuje. 🙂

Ten úvodní odstavec nebyl smyšlený, takhle se můžete také probouzet 🙂

Upřímně, po třech letech cestování se s VW Caddy jsme se jen těžko loučili. Doposud jsme jezdili na cesty v řádech dnů až týdnů, nyní ale přichází etapa, kdy bychom už chtěli být na cestách měsíce. Stanovili jsme si za prioritu naprostou soběstačnost, rozmysleli si, že s sebou chceme skoro všechno a plánujeme jet daleko. A na to už potřebujeme trochu většího a vybavenějšího mazlíka.

Odjezd plánujeme na březen 2018, Caddy už tak má nového páníčka. Když jsme ji ten podzimní víkend fotili, říkali jsme si, že se jí snad ani nedokážeme vzdát. Doma by jí ale bylo smutno a prostředky z jejího prodeje byly pro nás v této fázi dost zásadní. 🙂 Prodala se ale týden od vydání článku a už dělá radost prima paraglidistovi.

A co my? My máme velké plány! Držte nám palce!

Dokumentace k naší vestavbě 

Pokud se vám naše řešení spaní v VW Caddy líbilo a máte zájem o dokumentaci k němu, více informací najdete ZDE.

40 thoughts on “Naše VW Caddy s obytnou vestavbou”

  1. Zdravím,
    Díky za cenné inspirační rady. Ještě by mě zajímalo, podle jakého klíče jste většinou hledali přespání. Někdo volí spíše benzínky, nebo něco podobného, ale nevím. Zatím mám zkušenost jen se spaním u půjčeného auta v Itálii. Od vestavby si slibuji větší komfort a větší výběr míst.
    Další dotaz by byl ohledně ztmavených oken. Použili jste folii (jakou prostupnost světla?) Nebo něco jiného ?
    Děkuji za inspiraci. Vestavbu jsme udělali v Mazdě 5 (snad se nebudeme moc tísnit).

    P.S.: Všiml jsem si drobného překlepu/nedoklepu kapeníčky. Pro čistotu jinak krásného textu.
    Bod: Úložné prostory
    Citace (bez ISO xxxx): “(Mít v noci bezpečně po ruce brýle, čelovku a papírové kapeníčky = k nezaplacení).”

    1. Děkuji za krásný komentář (i tip na opravu) 🙂

      Spoty na přespávání jsou rozsáhlejší téma, kterému určitě věnuji celý článek. V horách, nebo méně obydlených oblastech je to jednoduché – dá se spát prakticky kdekoliv, kde člověk nepřekáží. V obydlenějších oblastech to může být oříšek, ale nakonec jsme vždycky nějaké parkoviště/plácek našli. Aplikace Park4night je k nezaplacení. A když se bojím, že by to mohlo být komplikované, omrknu si destinaci předem na Google maps. 🙂

    1. Díky moc!
      Původně byl součástí článku i odkaz na inzerát, ale autíčko už je prodané (šlo to strašně rychle). Ráda ale poradím, pokud v budoucnu budeš řešit vestavbu.

      1. Stihl jsem inzerát na sauto.cz a zajímalo by mě jak jste řešili orosení oken. Byl to ten další důvod pro zatemnění? Jinak ohledně těch míst na spaní jsem našel celkem milé video. Pro ty kdo rozumí “američtině”, tak zde přikládám: https://www.youtube.com/watch?v=7379aanKuZE

        Jinak naše vestavba Mazdy5 zafungovala výborně. Jen jsme kvůli nízké podstavě měli trochu malý úložný prostor, takže na další putování určitě trochu zvedneme postel tak, aby se tam dostal alespoň jeden kufr. Ubere nám to trochu místa při vstávání, ale zároveň nám ubude přesunů věcí na přední sedadla.

        Díky za inspiraci a těším se na další blogerské příspěvky z cest 🙂

        1. Orosení oken jsme řešili jen částečně (ale zatemnění s ním nesouviselo). Caddy má vzadu v posuvných dveřích šikovné okénko, které jsme nechávali na noc otevřené a v případě velkého rozdílu teplot jsme používali přídavné topení. Dalo se s ním nejen skvěle přitápět, ale i výkonně větrat bez nutnosti startovat motor. 🙂
          Dobře udělané zatemnění oceníte nejen v noci (nebudí vás úplněk ani pouliční lampy), ale i když chcete někde nechat auto zaparkované bez dozoru.
          Výšku vestavby je důležité proměřit. Za nás doporučuji balit věci do krosen a přepravek- krosny se dají využít při pochodech od auta, v přepravkách se výborně orientuje (a nejsou vysoké). Navíc my jsme se dostali do přepravek i z postele, aniž bychom museli ven z auta (nevím, zda to jde i u Mazdy).
          Moc děkuji za podporu, doufám, že budu inspirovat i nadále! 🙂

  2. Ahoj, skvělá práce! Pořídil jsem si stejné auto a mj. Vaše vestavba mě inspirovala a motivovala k podobnému činu. Bohužel nejsem v těchto věcech moc zručný, proto budu muset minimálně stavbu konstrukce někomu zadat. Nebylo by možné od Vás získat dokumentaci popř. rady a tipy jak začít, jaký zvolit materiál atd… ? Díky moc!

    1. Moc děkuji, Radime! Jsem ráda, že jsi u mě našel inspiraci. O dokumentaci mě již žádalo víc lidí, ale musím vymyslet, jakým způsobem ji poskytnout. Její vytvoření nás stálo hodně času a práce, a tak by nebylo fér ji poskytnout jen tak. Uvažuji o napsání e-booku, který by zahrnoval více informací a tipů, jak na cestování v autě. Bylo by to pro tebe zajímavé? Případně mi klidně pošli přímo mail. Díky a doufám, že tu budeš inspiraci nacházet i dál!

  3. Ahoj,take me zajima ta vestavba v aute a parametry apd. a souhlas s tim ze dat to jen tak jestli jste se s tim trapily a vymysleli neni uplne feer a za napady by se melo platit..e-book souhlas..

    1. Moc děkuji! Témata na e-book dávám dohromady. V ideální případě bych ho chtěla sepsat přes zimu, aby byl po ruce na příští sezónu. Jaká témata kromě samotné vestavby by vás zajímala?

  4. Jeste se zeptam-psala jsi ze jezdite i s pejskem..jak to u nej resite se spanim v aute? Mam sveho psa taky moc rad ale treba kdyby byl uplne zmokli nebo po okoupani tak bych si ho asi do postele k sobe nevzal 🙂 dekuji za odpoved

    1. Naše Manka bohužel v únoru umřela, takže už nás provází jen ve vzpomínkách 🙁
      Kromě nějakých delších horolezeckých cest jsme ji ale brali téměř všude. Cestovala vždy vzadu na konstrukci, která byla přikrytá takovou tou “psí” plachtou (zespodu nepromokavá, nahoře neklouzavá, s poutky na upevnění na sedadla). Na noc jsme jí dělali pelíšek na sedadle spolujezdce. Do prostoru pro nohy jsme nacpali měkký batoh do výšky sedadla a pak to celé zakryli tou plachtou. Tím, že se dala zaháknout za opěrky hlavy, měla Manka oddělený prostor od nás. Někdy to bylo nezbytné (právě když zmokla), ale pořád to znamenalo, že mohla být s námi a v teple. Vzhledem k tomu, že to byla ohařka (26kg), tak se v pohodě vešla na sedadlo i případně k nám (když byla opravdu zima a byla čistá).
      Důležité také bylo, že jsme ji v autě přivazovali – měla takové ten psí postroj pro bezpečnostní pásy. Několikrát nám to všem opravdu zachránilo krk, když jsme museli prudce zabrzdit a bylo to také praktické na procházky po městě.

  5. Po přečtení vašich příspěvků mě napadlo, vám o nášem splněnám snu o cestování bez zábran. Koupit nějaký obytňák je dost peněz a něco staršího je riziko. Měli jsme představu o nějakém vozítku, které se vejde do garáže. Nakonec jsme koupili Ford Tourneo Connect v 5sedadlové verzi. Je sice o něco kratší než 7sedadlová, ale zvítězila kratší verze, protože jdou naprostlo lehce /zmáčkout 2 páčky/ vyndat sedadla z druhé řady a hned je místo dlouhé 2 metry. V jednom časopise jsem našel skládací vestavbu postelí z jeklů a na nožičkách 40cm vysokých. Na konstrukci / stála 2500Kč i s materiálem// jsme koupili 10mm překližku a na ni máme samonafukovací karimatku. Pod postelí máme 5ks plastových krabic s oblečením, jídlem a nádobím. Jsou bezvadné, protože je do nich vidět kde co je a nemusí se v nich přehrabovat. Ještě se nám tam vejde i lednička. Já měřím 190cm a na posteli si můžu i sednout. A o dalších úložných prostorách nemluvě, jako jsou police nad předními i zadními sedadly. Prostě úžasný autíčkový bydlík, který po pár minutách je zase přestavěný na normální osobní auto pro 5 lidí. Zadní velké výklopné dveře jsou dobré při nepřízni počasí, kde se dá pod nimi stát a třeba si uvařit něco dobrého. Už jsme s ním byli letos na 14 dní ve Španělsku a chystáme na příští rok vyrazit aspoň na měsíc někam po Evropě.
    Rád bych se zeptal, jaký materiál jste koupila na zatemnění oken na noc a jak je měli v autě přidělané.
    Děkuji za odpověď a přeji mnoho šťastných kilometrů.
    Petr

    1. Děkuji za krásný komentář!
      Naše Caddy fungovala velmi podobně tomu, co popisujete. Pod spací plochou bylo dost místa na věci, které jsme měli přehledně uložené v krabicích a na lůžku se dalo i sedět. Výklopné dveře doporučuji všem 🙂
      Autíčko i vestavba byly skvělé, ovšem pro nás už to bylo po těch letech málo. Brzy o tom bude delší článek, ale prostě když jezdíte často a na delší cesty, některé věci vám začnou být hodně nepohodlné 🙂
      Na zatemnění jsme hledali látku, která bude dostatečně tmavá, aby stínila, ale nebude úplně neprůsvitná (kvůli bezpečnosti – chcete vidět, jestli se vám tam někdo snaží svítit baterkou). Zároveň jsme se trefili odstínem tak, že z venku není stínění prakticky poznat- nepoutá pozornost. Caddy je hodně plechová, takže jsme záclonky obešili silnými magnety a jednoduše se přicvakávají. 🙂
      Držím palce, na další cesty!

      1. Děkuji za odpověď. Zkusíme ty magnetky. Je to dobrý nápad. Jsme už starší ročník /68 a 60let/ a bydlíme v Praze. Tak jsem řešili jak parkování v garáži, aby se tam vešel, tak i peníze. Větší obytnák by byl super, ale kam sním a v neposlední řadě spotřeba. My jezdíme za 6L a vejdeme se na parkoviště do 2 metrů. Někde jsou měřidla na výšku a auta nad 2 metry mají smůlu. Bohužel v zimě máme smůlu jet na lyže a někde nocovat. Bufíka nemáme. Tak už, aby bylo jaro a hurá na cesty.
        Přejem pěkný den.

  6. Dobrý den,
    chci se zeptat, jak jste řešili elektriku, když jste nebyli v kempu. Nevím, zda je dobrý nápad koupit solárko, ale skládací protože autíčko používáme taky jako osobák. Ale když někam vyrazíme a nebudeme v kempu, tak hl lednička moc nevydrží.
    Pěkný den.
    Krebs

    1. Dobrý den,
      děkuji za dotaz. Elektrika byla jedním z důvodů, proč jsme se nakonec rozhodli pro větší auto. Zjistili jsme, že bychom mohli pracovat na cestách, ale denní provoz notebooků a další techniky bychom pravděpodobně neutáhli ani se solárem. Navíc bychom o solár ve městě nejspíš brzy přišli a poměr cena/výkon nám přišel nevyhovující.
      Co se týče ledničky, pořídili si malou na 12V, což při přejezdech bylo bez problémů. Výkon byl dostačující pro naši potřebu, ale v nějakých vedrech by to asi úplně nestačilo.
      Hezký den, Martina

      1. Dobrý den
        děkuji za odpověď. Nám by to solárko asi stačilo, ale přesně. Bál bych se od něj vzdálit aby nám ho někdo nesebral. Když spíme nadivko, tak lednici na noc vypínáme a když jedem, tak to je v pohodě a nabijeme i mobily a lednička může za jízdy běžet na plný výkon. Jinak to řešíme v kempech kdy vyhledáváme ACSI kempy, kde je cena i s eletrikou. A koupit generátor se 100db hlučnistí se nám nechce.
        Už máte nový bydlík?
        Pěkný den Petr

        1. Dobrý den, Petře,
          Úplně rozumím. Na běžný provoz to stačí i bez soláru, generátor je buď hlučný, nebo pak drahý, a navíc je to ne zrovna malý “krám” navíc.
          Na novém bydlíku už se pracuje! Bohužel nás velmi zdržel distributor Fiatu, ale vestavba by měla být na konci února hotová.
          Už se nemůžeme dočkat! 🙂
          Martina

  7. Ahoj. Přemýšlíme o tomto autě, ale v benzínu 1.6mpi. Naftu nechci. Dívame se po verzi maxi. Vy jste měli krátkou? Měřím 185cm, tak abych se pohodlně vyspal. Bez nejakeho krceni apod. Děkuji Michal.

      1. Ahoj. Mockrát děkuji. Ještě dotaz. Já se kloním k 1.6mpi. moc toho nenajezdím, tak naftu nechci. Nevíte o někom kdo má tuto motorizaci? Jestli na toto auto je dostačující? Děkuji

  8. Pěkné, vlastní cestou jsme se dostali k velmi podobnému výsledku 🙂 Auto je taky krátký Ford Tourneo Connect (napřed jsme pořídili auto a až potom zjistili, jak se v tom parádně spí 🙂 ), složené sedadla vyrovnat pár prkýnky, nafukovací karimatky, přední sedadla kousek dopředu = cca 185 cm na spaní. Dlouhá verze by byla lepší 🙂 Pod spaní se vzadu vejdou přepravky s jídlem, vařičem… vpředu taška s oblečením. Přesouvat něco na noc na přední sedadla je opruz.

    Tip na magnetické záclonky je zajímavý, zkusíme. Zatím tam byly jen sítě na hmyz nebo úplně neprůhledné clony z Číny (které ale nezakrývají celá okna. Koupit něco hotového na míru v podstatě nejde). Pořádně jsme nevyřešili noční větrání – chtělo by to zadní okna bez elektriky, aby šly nad ránem zavřít. V létě na jihu je stejně tak vedro, že musí zůstat otevřené i dveře..

    Pro Michala výše – máme benzín 1.0 74kW-170Nm – je to živější, než kdejaká 1.6ka bez turba (vč. MPI), ale na závodění to není. U Caddy bych šel do CNG verze kvůli nákladům 🙂

    Jen se začínáme rozrůstat a sviště už není kam uložit.. Letos jsme zkoušeli venkovní stan, příští léto snad i nějaký malý přívěs. Ale už to není tak praktické-pohotové, ani nenápadné.

    1. Díky. Tak to máte dobré, že se na 185 cm vejdete, my máme právě problém, že já mám přes 180 cm a partner přes 190 cm…
      Ty přepravky dolů jsou podle mě základ – zažili jsme i opravdu hodně ošklivé počasí a to je pak každý krok ven nepříjemný.
      Magnetické záclonky se fakt povedly 😉 Je potřeba koupit malé, ale silné magnety a pak je to skvělé. Pokud má ale interiér oplastovaný, má smůlu.

      My jsme nakonec Caddy prodali i z toho důvodu, že jsme začali uvažovat o rodině. Teď máme Fiat Ducato a chystáme se na první cestu ve třech. 🙂

      1. Já mám taky nějakých 190cm, občas končí nohy v díře mezi předníma sedačkama, ale dá se to 🙂 (některé verze Connectu mají sklopnou sedačku spolujezdce – pak by polovina měla i 2,5m.. ale na nás nějak sklápění nezbylo)

        Místo na magnety se najde, přísavky na sklo budou funguvat taky. Zkusíme 🙂

        Větší auta jsou pěkné, ale už se moc nehodí na běžné cesty po městě apod. A taky jsou z trochu jiné cenové kategorie. Nejspíš zůstaneme u nějaké půjčovny 🙂

  9. Ahoj, vestavbu v Caddy jste vyřešili opravdu parádně. Pokud bude e-book k mání (samozřejmě za úhradu), hlásím se o něj všemi deseti. Jinak přeji pohodový cestovatelský rok 2019 a spoustu krásných zážitků.

    1. Ahoj Ivo, děkuji moc. Postupně na něm pracuji, takže časem určitě bude. Doporučuji se přihlásit k odběru novinek, aby ti to pak neuteklo 😉

  10. Ahoj, dekuji za super clanek!
    Taky mam Caddyho a premyslim o bufiku, ale vsude nachazim jen pomerne velke systemy urcene do obytek/multivanu atd. Jaky typ/znacku/model jste meli vy? Predem dekuji za odpoved, Honza 🙂

    1. Ahoj,
      moc děkuji za komentář. Bohužel ti s bufíkem neporadím, měli jsme jej v Caddy už od začátku. V zimě fungoval jako předehřev motoru a v létě jako větrání.

  11. Dobrý den Marti,

    kupuju teď Caddyho – konečně pořádný parťák na cesty- a Vaše varianta spaní je parádní. Chtěla jsem poprosit, zdy by byla možnost mi poslat plánek vestavby, samozřejmě se domluvíme na úplatě 🙂 Mám šikovného kamaráda, který by se ujmul realizace a samotný plánek by byl velkou pomocí… A díky za tyhle stránky a příspěvky – jsou pro mne jako začátečníka ve spaní v autě velkým přínosem 🙂 Mějte se fajn !

    1. Dobrý den, Kláro,
      Gratuluji ke Caddymu, je to fakt skvělé auto, moc rádi na něj vzpomínáme!
      Ohledně podkladů pro výrobu konstrukce- pošlete mi prosím mail (martina@pohled-za-hranice.cz)? Ozvu se, až dorazíme do Čech.
      Moc děkuji, doufám, že tu přínosné informace budete nacházet i dál!
      Martina

  12. Dobrý den Marti,
    jsem moc ráda, že jsem narazila na Vaše webovky se spoustou užitečných rad. Rozhodla jsem si koupit Caddy Maxi a udělat si z ní pojízdný domeček pro sebe a psa. Jelikož to chci dělat hand-made, máte už k dispozici e-book prosím?
    Jak je to třeba s nezávislým topením nebo vařičem – plynová bomba?

    Děkuji
    Monika

    1. Dobrý den, Moniko,
      Moc mě těší, že naše zkušenosti mohou být užitečné. E-book bohužel časově s malou Cestovatelkou zatím nestíhám, ale když mi napíšete na martina@pohled-za-hranice.cz, můžu třeba pomoci…
      Nezávislé topení my jsme měli v Caddy už od výrobce a bylo skvělé- v zimě fungovalo na přitápění, v létě na větrání. Dalo se programovat i ovládat na dálku. Vařili jsme si na plynové bombičce s klasickými VARem, ani jsme nevozili velkou bombu (malé bombičky jsme si doma plnili sami, i když se to nemá).
      Hezký den,
      Martina

  13. Ahoj Maťka,

    na tento tvoj článok/blog som natrafil pred dvoma rokmi, myšlienku na malý camper som živil, hladkal, formoval a tento víkend som doviezol z Nemecka moju Caddy. Mám otázku, aká tu už v rôznych obmenách padla. Zaujímajú ma rozmery tej kovovej konštrukcie čo ste použili na posteľ. Mohla by si mi ich prosím postnúť? Môžem to samozrejme, merať, skúšať, ale keďže to už máte vyskúšané, načo vymýšľať niečo nové. Prípadne mi pošli odkaz na tú e-knižku…. ale tie rozmery by mi asi stačili :-)))

    Pekný deň a veľa šťastných km (y) !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *